Η Πρωτοβουλία Τοπικής Ανάπτυξης Φιλίππων, δημιουργήθηκε από πολίτες για να διεκδικήσει για την περιοχή των Φιλίππων, τη δημιουργία ενός δήμου, του Δήμου Φιλίππων, που να πληροί όλα εκείνα τα κριτήρια που θα εμβαθύνουν τη δημοκρατία και ταυτόχρονα θα δίνουν προοπτικές ισχυρής ανάπτυξης του τόπου μας.

Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2018

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥΣ. 29 ΜΑΡΤΙΟΥ 1896. ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΔΡΑΜΑΣ – ΞΑΝΘΗΣ. ( ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Η ΔΡΑΜΑ ΤΟ 1905. ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΡΟΛΟΪ ΚΑΙ Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ )

29 Μαρτίου του 1896. Τελειώνουν οι εργασίες της σιδηροδρομικής γραμμής Δράμας – Ξάνθης. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε και μια ακόμη γραμμή, κάθετη, από την Αμφίπολη στην Καβάλα, οπού η Οθωμανική αυτοκρατορία προέβλεπε τη δημιουργία λιμανιού ( η Καβάλα λιμάνι απέκτησε το 1926 ). Ήθελε λοιπόν να συνδέσει τη σιδηροδρομική γραμμή με το λιμάνι. Οι μεγαλύτερη σε ηλικία κάτοικοι ( στους οποίους βασίζεται αυτή η πληροφορία ), λένε πως, ακόμη και πριν από μερικά χρόνια, φαινόντουσαν τα αναχώματα πάνω στα οποία θα έβαζαν τις ράγες! Ο λόγος για τον οποίο δεν προχώρησαν οι Τούρκοι στη υλοποίηση του αρχικού
τους σχεδίου είναι προφανής. Τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά γι’ αυτούς, έχαναν συνεχώς εδάφη από λαούς που επαναστατούσαν και διεκδικούσαν την ελευθερία τους! Νέα κράτη έκαναν την εμφάνισή τους σε περιοχές που παλαιότερα άνηκαν στην Οθωμανική επικράτεια. Ο μεγαλύτερος φόβος τους όμως ήταν οι Έλληνες. Παραδομένοι οι Τούρκοι σε εσωτερικές έριδες και επαναστάσεις, είχαν αποδυναμώσει το στρατό τους απελπιστικά. Τα οικονομικά του κράτους πήγαιναν από το κακό στο κάκιστο! Στο τέλος το κράτος τους έφτασε στο σημείο να μην βρίσκει καμιά τράπεζα στο κόσμο να του δανείσει. Τη λύση έδωσαν οι πλούσιοι Έλληνες της Πόλης οι οποίοι έμπαιναν εγγυητές στα δάνεια του Τουρκικού κράτους. Από την άλλη μεριά ο Ελληνικός στρατός δυνάμωνε και πολύ περισσότερο το Ελληνικό ναυτικό! Στη θάλασσα οι Τούρκοι ήταν παραδοσιακά απελπιστικά κακοί! Άρα, ήταν σίγουρο πως οι Έλληνες θα χρησιμοποιούσαν αυτή την αδυναμία της Οθωμανικής αυτοκρατορίας προς όφελός τους. Πίστευαν δηλαδή, πως με βάση το πολεμικό ναυτικό θα ξεκινούσε από την Ελλάδα μια νέα διεκδίκηση εδαφών, που οι Έλληνες τα θεωρούσαν πατρογονικά τους. Η κατασκευή λιμανιού και σιδηροδρομικής γραμμής στη Καβάλα, θα αποτελούσε έναν εύκολο στόχο για το πολεμικό ναυτικό των Ελλήνων και θα έκοβε τον εφοδιασμό του Οθωμανικού κράτους στη μέση! Σε συνδυασμό με μια κατάληψη και του λιμανιού και σιδηροδρόμου της Θεσσαλονίκης, θα αποτελούσε ολοκληρωτική ήτα! Κάτω από αυτούς τους φόβους, και μέχρι να ηρεμήσουν τα πράγματα, οι Οθωμανική διοίκηση αποφάσισε να μην προχωρήσει στη δεύτερη σιδηροδρομική γραμμή, μέχρι να ηρεμήσουν τα πράγματα ( τα οποία όχι μόνο δεν ηρέμησαν αλλά έγιναν και χειρότερα γι΄ αυτήν, με την απώλεια του μεγαλυτέρου Ευρωπαϊκού της τμήματος ).
Δρ. Τάσος Σαββίδης
Κρηνίδες Φιλίππων, 28/03/2017

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου